Trasa północna Rzeszowa docelowo będzie się składać z trzech odcinków. Dwa z nich są gotowe. Pierwszy połączył ul. Rzecha z Lubelską. Jego częścią jest most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi odcinek to oddana w 2019 roku droga, która została wybudowana pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Tak samo będzie wyglądał ostatni odcinek, czyli połączenie ulic Warszawskiej z Krakowską (długość - 6,5 km). Początkowym elementem drogi będzie wiadukt nad ul. Warszawską oraz torami kolejowymi. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i następnie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej.

Przyszłe połączenie drogowe częściowo będzie przebiegać poza granicami Rzeszowa, dlatego też w jego realizację angażują się władze Rzeszowa i województwa Podkarpackiego.
Podczas wtorkowej sesji rzeszowscy radni zgodzili się na zawarcie porozumienia z władzami województwa. Dokument zostanie podpisany w najbliższym czasie. Na mocy tego porozumienia miasto Rzeszów przygotuje program funkcjonalno-użytkowy, czyli szczegółowe założenia przyszłej inwestycji. Dokument zostanie sfinansowany z pieniędzy miasta i województwa. Przetarg na wybór firmy, która zajmie się tym zadaniem zostanie ogłoszony już niebawem. Ma być gotowy w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. PFU będzie podstawą do dalszych prac - czyli opracowania dokumentacji i budowy samej drogi.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!