Następnie z seniorką skontaktowała się druga z oszustek. To od niej 73-latka otrzymała informację o konieczności zalogowania się na swoje konto i połączenia go z inną aplikacją mobilną, którą zainstalowała na swoim telefonie. Po niedługim czasie pokrzywdzona ponownie zalogowała się na swój rachunek. Wtedy to ujawniła brak zgromadzonych tam środków. Jednocześnie zauważyła, że ktoś w jej imieniu dokonał 4 autoryzowanych transakcji na łączną kwotę 129 tysięcy złotych.
Seniorka bezskutecznie próbowała skontaktować się ze swoją opiekunką finansową. W międzyczasie otrzymała też telefon od nieznajomego mężczyzny, z zapewnieniem, że w kolejnym dniu otrzyma zwrot pieniędzy. Oczywiście do niczego takiego nie doszło, dlatego oszukana seniorka o całej sprawie kobieta powiadomiła policję.
Rzeszowscy policjanci apelują i przypominają, jak nie dać się naciągnąć internetowym oszustom:
- Nie wierz w łatwy i szybki zysk. Przed zainwestowaniem, sprawdź czy podmiot nie znajduje się na liście ostrzeżeń KNF - link: Lista ostrzeżeń publicznych KNF
- Zapoznaj się z informacjami KNF i NBP dotyczącymi inwestowania w kryptowaluty - link: Uważaj na kryptowaluty;
- Przed zainwestowaniem, poczytaj opinie w internecie o tym podmocie/platformie, porozmawiaj z kimś, komu ufasz;
- Nie udostępniaj nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej;
- Nie przesyłaj nikomu skanów swoich dokumentów;
- Nie instaluj dodatkowego oprogramowania, które zalecają Ci rozmówcy/analitycy rynku, na urządzeniach, z których następuje logowanie do bankowości internetowej.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!