Organizacja ruchu na czas rozbudowy
Wdrożenie docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu na cały etap robót będzie trwało około 1,5 roku. W pierwszej kolejności wykonane zostaną przewiązki, usunięte zostaną wszystkie kolidujące z TOR elementy BRD oraz oznakowanie poziome. Następnie ruch pojazdów z obowiązującego w stanie istniejącym przekroju trzyjezdniowego z ruchem naprzemiennym 2+1 zostanie zmieniony do ruchu dwujezdniowego w dwóch przeciwległych kierunkach 1+1.
Ten etap zmian w organizacji ruchu będzie się odbywał się w trzech pododcinkach:
- Pododcinek 1: węzeł Sokołów Małopolski Północ - węzeł Sokołów Małopolski gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia:,
- Pododcinek 2: węzeł Sokołów Małopolski - początek odcinka dwujezdniowego za MOP-em Stobierna gdzie dobudowywana będzie jezdnia zachodnia;
- Pododcinek 3: koniec odcinka dwujezdniowego w miejscowości Stobierna do węzła Jasionka, gdzie dobudowywana będzie jezdnia wschodnia.
Zmiany w obrębie węzła Sokołów Małopolski
W obrębie miejscowości Sokołów Małopolski, począwszy od węzła Sokołów Małopolski Północ, w trzech lokalizacjach prowadzone będą prace związane z likwidacją barier drogowych w pasie rozdziału istniejącej drogi ekspresowej S19. Na ten etap prowadzonych robót zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków.
Równolegle do prowadzonych prac związanych z demontażem wysp i wykonaniem przewiązek wykonawca planuje wprowadzenie oznakowania ostrzegającego przed możliwym wtargnięciem dzikiej zwierzyny (znaki ostrzegawcze A-18b). Na całości przebudowywanego odcinka planowane jest bowiem rozpoczęcie demontażu istniejącego ogrodzenia. Ostrzeżenie to będzie obowiązywało na całości odcinka.
Zmiany w rejonie Trzebuski i Nienadówki
W rejonie miejscowości Trzebuska i Nienadówka zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
Zmiany w obrębie MOP Nienadówka
Kolejne prace będą prowadzone w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Nienadówka. Ten etap prac będzie związany z ograniczeniem prędkości oraz zwężeniem do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Usunięte zostaną wyspy przykręcane do nawierzchni oraz bariery zamocowane w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Miejsca gdzie usunięte zostanie oznakowanie poziome zabezpieczone zostaną oznakowaniem pionowym.
Na odcinku pomiędzy estakadą w miejscowości Nienadówka a MOP-em Stobierna zostanie wprowadzona Tymczasowa Organizacja Ruchu ograniczająca ruch pojazdów na drodze ekspresowej do jednego pasa w każdym z kierunków. Etap ten pozwoli wykonawcy na demontaż wysp przykręcanych do nawierzchni wraz ze znajdującymi się na nich znakami C-9 oraz na usunięcie oznakowania poziomego kolidującego z docelowym przebiegiem tymczasowej organizacji ruchu.
Zmiany w obrębie MOP Stobierna
W obrębie MOP Stobierna wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości oraz zwężenie do jednego pasa ruchu w każdym z kierunków. Prace polegać będą na usunięciu wysp oraz barier zamocowanych w nawierzchni asfaltowej w strefie wyłączonej. Równocześnie z usuwaniem barier prowadzone będą prace związane z wypełnieniem otworów po barierach oraz usuwanie oznakowania poziomego.
Na odcinku za MOP-em Stobierna i odpowiednio za i przed przekrojem dwujezdniowym drogi ekspresowej S19 w stanie istniejącym, zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie prac, wykonawca usunie istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne prace w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót, zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie, na podanych odcinkach, będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki.
Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej TOR będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału. Tam finalnie ruch będzie odbywał się po dwóch jezdniach w dwóch przeciwnych kierunkach.
Zmiany na odcinku Stobierna - węzeł Jasionka
Na odcinku od miejscowości Stobierna do węzła Jasionka zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości oraz zawężenie ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu. Po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie na podanym odcinku będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych trzech lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Ostatnim odcinkiem, na którym wprowadzana będzie TOR, to okolice węzła Jasionka. Tu również podobnie jak w przypadku okolic węzła Sokołów Małopolski zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu związana z ograniczeniem prędkości oraz zawężeniem ruchu do jednego pasa w każdym z kierunków. Na tym etapie wykonawca zlikwiduje istniejące bariery energochłonne w pasie rozdziału w dwóch lokalizacjach, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Kolejne roboty w tym rejonie polegać będą na usuwaniu oznakowania poziomego w miejscach docelowych przewiązek zmieniających kierunki ruchu, a po wykonaniu tych robót zostanie wprowadzona organizacja ruchu związana z etapem eksploatacji bez oznakowania poziomego.
Następnie będą prowadzone prace związane z korytowaniem oraz wykonywaniem robót konstrukcyjnych w miejscach pasa rozdziału, gdzie finalnie powstaną przewiązki. Ostatnim etapem pośrednim przed wprowadzeniem docelowej Tymczasowej Organizacji Ruchu będzie etap wykonania nawierzchni bitumicznej w tych dwóch lokalizacjach w pasie rozdziału, gdzie finalnie będzie odbywał się ruch z obecnie obowiązującego przekroju trzech jezdni o naprzemiennym kierunku do finalnego etapu dwóch jezdni w dwóch przeciwnych kierunkach.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!