
Opony pojazdu miały uszkodzony kord, a kolumna kierownicza była zabezpieczona przed przewróceniem się jedynie dodatkową sprężyną zamontowaną przez właściciela. Kierowca musiał nie tylko kręcić kierownicą, ale także utrzymywać ją w odpowiedniej pozycji podczas jazdy. Resory przy osi napędowej były krótsze niż oryginalne, co wpływało na działanie głównego pióra resoru i piór dodatkowych. Dodatkowo, drążek stabilizacyjny tylnej osi napędowej miał nadmierny luz.

Pojazd był również znacznie przeładowany. Ważenie wykazało, że rzeczywista masa pojazdu wynosiła 21,6 t, przekraczając o 3,6 t dopuszczalną masę całkowitą 18 t. Oś napędowa generowała nacisk na jezdnię o 3,1 t większy niż dozwolony.

W rezultacie kontroli zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, a kierowcy, będącemu jednocześnie właścicielem, zakazano dalszej jazdy. Ukarano go mandatem karnym i wszczęto postępowanie administracyjne za naruszenie przepisów o transporcie drogowym i prawa o ruchu drogowym. Łączna kara może sięgnąć nawet 17 tys. zł.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!