W otwarciu uczestniczyła również wojewoda Teresa Kubas-Hul, przedstawiciele spółki POLREGIO - wiceprezes Marcel Klinowski oraz Bogusław Łoboda, a także dyrektor podkarpackiego zakładu gospodarowania nieruchomościami PKP, Violetta Szumilak, przedstawiciel wykonawcy, Grzegorz Król, prezes Inżynierii Rzeszów, a prezydenta Rzeszowa reprezentował jego pełnomocnik Robert Homicki . Dla uczestników uroczystości zagrała zaś Orkiestra Kolejowa z Rzeszowa. Marszałek Władysław Ortyl mówiąc o oddawanej inwestycji, dziękował wszystkim zaangażowanym w nią osobom i wymieniał, po co ta hala powstała i co będzie w niej wykonywane:
- W tym zapleczu technicznym będą się odbywały naprawy, remonty, które do tej pory nie mogły mieć miejsca, tu na Podkarpaciu. Będą się odbywały szkolenia, które też nie mogły być realizowane w regionie. I wreszcie może się tu odbywać kosmetyka taboru, która jest też ważna z punktu widzenia jego eksploatacji - mówił o nowej hali serwisowej marszałek Ortyl.
Wojewoda Teresa Kubas-Hul wspominała, że kiedy zapadały decyzje o realizacji Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, była radną województwa i brała udział w pracach z tym związanych. Wojewoda podkreślała też, że ogromne znaczenie dla powodzenia tej inwestycji miała współpraca i zaangażowanie lokalnych samorządów, które uczestniczyły w montażu finansowym, a sama inwestycja będzie służyć wielu osobom.
- To przedsięwzięcie jest takim, które będzie służyło nie tylko mieszkańcom okolicznych gmin i powiatów, ale całemu województwu. Ale dzięki realizacji tej inwestycji, wielu pracowników nabyło też dodatkowych kompetencji. To jest bardzo ważne i świadczy o tym, że jesteśmy przygotowani do tego, aby podobne przedsięwzięcia realizować w przyszłości - powiedziała wojewoda podkarpackie Teresa Kubas-Hul.
Hala serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza PKA to element całej bocznicy kolejowej i wraz z układem torowym, kontenerową stacją paliw do tankowania pojazdów z napędem spalinowym, drogą dojazdową oraz miejscami postojowymi tworzy Zaplecze Techniczne PKA.
Najważniejsze elementy, jakie zostały wykonane w ramach tej inwestycji to m.in.:
- układ torowy - zelektryfikowany układ 12 torów o łącznej długości ogólnej 5,1 km, z systemem rozjazdów i automatycznym systemem SRK, współpracujący ze stacją PKP Rzeszów Staroniwa;
- myjnia mechaniczna, pracująca w systemie zamkniętym obiegu wody, z podczyszczalnią ścieków;
- tokarka podtorowa do toczenia zestawów kołowych;
- laserowe stanowisko do pomiaru zarysu profili zestawów kołowych;
- waga do sprawdzania nacisku zestawów kołowych na szynę;
- zapadnia umożliwiająca wymianę zestawów kołowych oraz silników trakcyjnych bez konieczności podnoszenia pudła pojazdu;
- suwnica o nośności 16 ton, umożliwiająca transport podzespołów wewnątrz hali;
- podnośniki do podnoszenia całego zespołu trakcyjnego lub członu pojazdu.
W otwartej hali znajduje się także stanowisko do szkolenia maszynistów. Symulator jazdy został kupiony w ramach innego projektu dofinasowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego WP 2017-2021.
Hala technologiczna składa się z części: serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej, szkoleniowej, warsztatowej, magazynowej, administracyjno-biurowej oraz myjni. Zastosowane rozwiązania techniczne pozwalają na wykonywanie między innymi: przeglądów okresowych pojazdów, napraw bieżących, konserwacji urządzeń i podzespołów pojazdów oraz ich czyszczenia i mycia w zautomatyzowanej myjni, zaś w części biurowej możliwe jest prowadzenie szkoleń dla personelu.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!