Policjanci uczestniczyli w ogólnopolskim liczeniu bezdomnych
29 lutego, 2024
(fot. Podkarpacka Policja)
Policjanci, wspólnie z innymi służbami, uczestniczyli w ogólnopolskim badaniu liczby osób bezdomnych. Sprawdzali miejsca, w których najczęściej przebywają bezdomni, jak ogródki działkowe, pustostany, okolice dworców. Działania prowadzone były na zlecenie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, a koordynowane przez wojewodę.
W przeprowadzenie działań zaangażowani byli policjanci, pracownicy straży gminnej lub miejskiej, centrów zarządzania kryzysowego, pracownicy ośrodków pomocy społecznej, placówek noclegowych dla osób bezdomnych, organizacji pozarządowych zajmujących się pomocą dla osób bezdomnych oraz wolontariusze.
Informacje były zbierane m.in. w noclegowniach, schroniskach, domach dla samotnych matek, ośrodkach interwencji kryzysowej, ośrodkach wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, szpitalach, hospicjach, zakładach opiekuńczo-leczniczych, zakładach karnych, izbach wytrzeźwień.
Policjanci patrolowali miejsca, w których najczęściej gromadzą się bezdomni. Informacje o takich miejscach docierają do policjantów od mieszkańców danego regionu, są też nanoszone na Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa.
Niskie temperatury stanowią niebezpieczeństwo dla osób, które zwłaszcza w nocy przebywają bez dachu nad głową. Tragiczne skutki może mieć nawet kilka godzin spędzonych na zewnątrz, zwłaszcza dla osoby będącej pod wpływem alkoholu.
Pamiętajmy, jeśli widzimy bezdomnego lub śpiącego na dworze człowieka, nie przechodźmy obok niego obojętnie. Zadzwońmy na Policję lub Straż Miejską. Podjęta interwencja i udzielona tej osobie pomoc, być może uratuje jej życie.
Ta strona używa plików cookie do analizy ruchu, wyświetlania reklam i zapewnienia funkcji społecznościowych. Wybierz, czy akceptujesz wszystkie pliki cookie, czy chcesz zarządzać swoimi preferencjami.
Ustawienia plików cookie
Te pliki cookie są wymagane do działania podstawowych funkcji strony, takich jak logowanie i sesja. Nie można ich wyłączyć.
Pozwalają nam zrozumieć, jak użytkownicy korzystają z naszej strony (Google Analytics).
Umożliwiają wyświetlanie spersonalizowanych reklam (Google AdSense, Geozo, Vidoomy, MGID).
Pozwalają nam wysyłać powiadomienia i personalizować treści (WonderPush).
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!