Połączenie ulic Warszawskiej i Krakowskiej będzie miało 6,5 km. Budowa drogi - ostatniego elementu północnej obwodnicy Rzeszowa, zdobyła aż 250 mln zł dofinansowania.
- To jest znakomity moment dla naszego miasta. Dzięki otrzymanemu dziś wsparciu - 250 mln zł z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych będziemy mogli wybudować strategiczne połączenie drogowe na północy miasta, pomiędzy ulicą Warszawską, która już dziś jest świetnie skomunikowana z autostradą A4 a rzeszowską strefą przemysłową Dworzysko i ul. Krakowską. Bardzo cieszę się, że nasze argumenty o tym, jak ważną rolę obecnie odgrywa Rzeszów i jaką będzie odgrywał w przyszłości jako hub gospodarczy dla odbudowy Ukrainy, znalazły uznanie i odzwierciedlenie w tak dużej dotacji. Budowa tej drogi lepiej skomunikuje strefę przemysłową i da możliwość jej intensywnej rozbudowy - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Trasa północna Rzeszowa docelowo będzie się składać z trzech odcinków. Dwa z nich są gotowe. Pierwszy połączył ul. Rzecha z Lubelską. Jego częścią jest most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi odcinek to oddana w 2019 roku droga, która została wybudowana pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni, a także chodniki i ścieżki rowerowe.
Tak samo będzie wyglądał ostatni odcinek, czyli połączenie ulic Warszawskiej z Krakowską o długości 6,5 km. Jego ważnym elementem będzie wiadukt nad ul. Warszawską oraz torami kolejowymi, który będzie miał ponad 300 metrów długości. Następnie droga zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i gdzie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej.
Przyszłe połączenie drogowe częściowo będzie przebiegać poza granicami Rzeszowa, dlatego też w jego realizację zaangażowane są władze Rzeszowa i województwa podkarpackiego. Z pieniędzy miasta i województwa sfinansowany zostanie program funkcjonalno-użytkowy, czyli szczegółowe założenia przyszłej inwestycji. PFU opracuje firma Sweco Polska z Poznania, która zwyciężyła w rozstrzygniętym w czwartek 5 października przetargu. Koszt opracowania tego dokumentu to ponad 2,4 mln zł. Program fukcjonalno-użytowy będzie gotowy za osiem miesięcy. Kolejnym krokiem będzie przetarg na wybór firmy, która zaprojektuje i wybuduje drogę od ul. Warszawskiej do Krakowskiej.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!