Budowa Wisłokostrady została oficjalnie rozpoczęta w poniedziałek. Zadanie zrealizuje konsorcjum firm ANTEX II (lider) i Wysowa Mosty (partner), które wyceniły inwestycję na nieco ponad 169 mln zł. Była to najniższa z 13 ofert złożonych do przetargu na budowę. - Jesteśmy dumni, że tak duża inwestycja została powierzona naszej firmie. Obserwowaliśmy jej przygotowanie przez lata, w tym czasie budowaliśmy potencjał naszej firmy. Aktualnie dysponujemy 300 maszynami budowlanymi, co pozwoli nam szybko i sprawnie zrealizować tę inwestycję - mówi Kamil Hudaszek, wiceprezes zarządu firmy Antex II.
- Podobnie jak Antex jesteśmy firmą rodzinną. Zaczynaliśmy od zera, a teraz zbudujemy tak potężną inwestycję. Damy z siebie wszystko, mam nadzieję, że od teraz Wysowa będzie znana nie tylko z wody mineralnej, ale i z budowy dróg i mostów - dodaje Tomasz Dziurny, prezes zarządu Wysowa Mosty.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Wykonawca wybuduje nowe obiekty inżynieryjne - dwujezdniową estakadę nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ulicy Ciepłowniczej. Powstanie 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie drogi, oraz cała infrastruktura podziemna.
Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Droga odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego.
- Przez 10 lat byłam przewodniczącą Komisji Inwestycji Rady Miasta Rzeszowa. Przez cały ten czas staraliśmy się o budowę Wisłokostrady, która wreszcie się rozpoczyna. Coraz bliżej jesteśmy także obwodnic - północnej i południowej oraz wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie ulicy Wyspiańskiego - mówi Jolanta Kaźmierczak, wiceprezydent Rzeszowa.
Inwestycja zostanie sfinansowana z pieniędzy budżetu miasta Rzeszowa. Miasto zdobyło na nią także dwie dotacje: z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 30 mln zł. Wykonawca na realizację zadania ma 32 miesiące.
Budowa Wisłokostrady
Inwestycja zakłada budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
- budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m;
- budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m;
- rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m;
- budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m;
- budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok 75 m;
- budowę sześciu zatok autobusowych;
- budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m;
- budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m;
- budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m;
- budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m, jezdnia prawa o długości ok 271 m;
- budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe - 102 szt., oprawy oświetl. LED - 122 sztuk;
- rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych;
- zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego - ściana oporowa długości 72 mb. i wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m;
- umocnienie rzeki Wisłok na odcinku o długości 457,1 m;
- Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!