Z każdym dniem na budowie drogi łączącej aleję Rejtana z ul. Ciepłowniczą i gen. Maczka będzie przybywać sprzętu budowlanego. Dzisiaj oficjalnie rozpoczęto inwestycję, która jest jednym z największych zadań drogowych w historii Rzeszowa.
- To bardzo ważny dzień dla naszego miasta. Od 20 lat w Rzeszowie trwała dyskusja, jak uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego? Jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady? Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Budowa Wisłokostrady została oficjalnie rozpoczęta w poniedziałek. Zadanie zrealizuje konsorcjum firm ANTEX II (lider) i Wysowa Mosty (partner), które wyceniły inwestycję na nieco ponad 169 mln zł. Była to najniższa z 13 ofert złożonych do przetargu na budowę. - Jesteśmy dumni, że tak duża inwestycja została powierzona naszej firmie. Obserwowaliśmy jej przygotowanie przez lata, w tym czasie budowaliśmy potencjał naszej firmy. Aktualnie dysponujemy 300 maszynami budowlanymi, co pozwoli nam szybko i sprawnie zrealizować tę inwestycję - mówi Kamil Hudaszek, wiceprezes zarządu firmy Antex II.

- Podobnie jak Antex jesteśmy firmą rodzinną. Zaczynaliśmy od zera, a teraz zbudujemy tak potężną inwestycję. Damy z siebie wszystko, mam nadzieję, że od teraz Wysowa będzie znana nie tylko z wody mineralnej, ale i z budowy dróg i mostów - dodaje Tomasz Dziurny, prezes zarządu Wysowa Mosty.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Wykonawca wybuduje nowe obiekty inżynieryjne - dwujezdniową estakadę nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ulicy Ciepłowniczej. Powstanie 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie drogi, oraz cała infrastruktura podziemna.

Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Droga odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego.

- Przez 10 lat byłam przewodniczącą Komisji Inwestycji Rady Miasta Rzeszowa. Przez cały ten czas staraliśmy się o budowę Wisłokostrady, która wreszcie się rozpoczyna. Coraz bliżej jesteśmy także obwodnic - północnej i południowej oraz wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie ulicy Wyspiańskiego - mówi Jolanta Kaźmierczak, wiceprezydent Rzeszowa.

Inwestycja zostanie sfinansowana z pieniędzy budżetu miasta Rzeszowa. Miasto zdobyło na nią także dwie dotacje: z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 30 mln zł. Wykonawca na realizację zadania ma 32 miesiące.

Budowa Wisłokostrady


Inwestycja zakłada budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z Lwowską ) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:
  • budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok 500 m;

  • budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczej długości 909 m;

  • rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m;

  • budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok 3 286 m;

  • budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok 75 m;

  • budowę sześciu zatok autobusowych;

  • budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m;

  • budowę mostu na rzece Młynówka długości ok 18,8 m;

  • budowę mostu na rzece Wisłok długości ok 81 m;

  • budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m, jezdnia prawa o długości ok 271 m;

  • budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe - 102 szt., oprawy oświetl. LED - 122 sztuk;

  • rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych;

  • zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego - ściana oporowa długości 72 mb. i wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m;

  • umocnienie rzeki Wisłok na odcinku o długości 457,1 m;

  • Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.


Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.