Uczniowie Szkoły Podstawowej w Święcanach wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do szkoły partnerskiej we Włoszech.
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Święcanach realizując zadania projektu Erasmus+ pt. "Cultural Heritage Album RAW Makers" w okresie od 23 do 24 października wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do szkoły partnerskiej w Ariano Irpino we Włoszech.

Poznawali tam bogactwo dziedzictwa kulturowego tego kraju, a szczególnie regionu Kampanii i Apulii oraz uczyli się edycji albumu fotograficznego, który obecnie tworzą pod kątem dodawania w nim opisów zdjęć. Zajęcia w czasie wizyty rozpoczęły się od prezentacji potraw będących przykładami dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich i ich prób przedstawienia w albumie z opisami.

uczniowie ze Skołyszna we Włoszech

Sposób opisywania fotografii był później przedmiotem zajęć warsztatowych zorganizowanych przez szkołę goszczącą i koordynatora projektu. Jednym z zadań wyznaczonych uczniom było stworzenie prezentacji fotograficznej z opisami dziedzictwa kulturowego zaobserwowanego w czasie mobilności, które uczestniczyły w konkursie na najlepszy opis fotografii. A zdjęcia mogli robić w czasie zwiedzania licznych obiektów dziedzictwa kulturowego tamtejszego regionu jak na przykład zamek w Zungoli, Normański zamek w Ariano Irpino, Normański zamek w Casalbore, Zamek Castel del Monte, Katedra w Trani, Katedra z relikwiami cierni korony Chrystusa w Ariano Irpino.

Również warsztaty tworzenia ceramiki oraz zwiedzanie muzeum ceramiki były szansą poznania i zaprezentowania elementów lokalnego dziedzictwa kulturowego. Uczniowie wzięli udział w dodatkowej wycieczce edukacyjnej do skansenu archeologicznego Pompei oraz do Pietrelciny - miejsca urodzin i młodości Ojca Pio.

A przed uczniami kolejny wyjazd już w nowym roku, na którym poznają dziedzictwo kulturowe Turcji a szczególnie regionu malowniczego miasta Fethiye.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.