Nowe e-usługi
Zmiany są związane z wdrożeniem Rejestru Dokumentów Paszportowych. Nie będzie już trzeba wypełniać wniosku odręcznie. Zostanie on uzupełniony elektronicznie przez urzędnika. Przy odbiorze trzeba potwierdzić tylko swoje dane i złożyć podpis na przeznaczonym do tego urządzeniu.
Dzięki nowym e-usługom można sprawdzić też:
- swoje dane w Rejestrze Dokumentów Paszportowych,
- czy paszport lub inny dokument paszportowy jest gotowy do odbioru,
- ważność paszportu lub innego dokumentu paszportowego.
Osoby, które złożyły wniosek o paszport za granicą, będą też mogły potwierdzić odbiór paszportu lub innego dokumentu paszportowego, który dostarczył kurier.
Zgłoś online utratę paszportu
Chcąc zgłosić utratę lub uszkodzenia paszportu albo innego dokumentu paszportowego, można to zrobić online w trzech prostych krokach:
1. Zweryfikuj swoją tożsamość online. Możesz to zrobić za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu.
2. Wejdź na portal gov.pl w zakładkę "Usługi dla Obywatela". Znajdź e-usługę "Zgłoś utratę lub uszkodzenie paszportu lub innego dokumentu paszportowego".
3. Kliknij "Wyślij zgłoszenie" i potwierdź za pomocą e-podpisu, profilu zaufanego, e-dowodu lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!