
Wykonawca zbudował most tymczasowy na czas rozbiórki starej przeprawy, dzięki czemu droga nie została wyłączona z użytkowania. Funkcja nowego mostu została zaprojektowana również dla ruchu rowerowego ścieżką Green Velo między Radomyślem nad Sanem i Wolą Rzeczycką. Nowa przeprawa ma długość 26,8 m i szerokość 15,45 m (w tym jezdnia o dwóch pasach ruchu oraz obustronne ścieżki pieszo-rowerowe). Razem z dojazdami droga wojewódzka nr 856 została przebudowana na długości 320 m i spełnia wymagania klasy G. W ramach inwestycji Wykonawca umocnił brzegi rzeki Jodłówka oraz przebudował infrastrukturę uzbrojenia terenu.
- Realizujemy nie tylko duże inwestycje mostowe takie jak nowe przeprawy nad rzeką San w Jarosławiu i Stalowej Woli. Remonty i budowy mniejszych mostów gwarantują utrzymanie przejezdności - mówi Marszałek Władysław Ortyl.

- PZDW w ramach swoich zadań monitoruje stan obiektów inżynierskich na drogach wojewódzkich i systematycznie wykonuje kapitalne remonty lub budowy nowych mostów zastępujących te, które nie spełniają już wymogów technicznych - powiedział dyrektor Piotr Miąso.
Ewidencja mostów na sieci dróg wojewódzkich liczy 406 obiektów inżynierskich. Rocznie PZDW realizuje około dziesięciu kapitalnych remontów mostów oraz cztery budowy nowych mostów w miejscu starych. W 2024 roku PZDW zakończył inwestycje mostowe w Sierakowie Nowym, Baszni Dolnej, Łańcucie i Żabnie. Na rok 2025 zaplanowane są budowy mostów w Lutczy, Domaradzu oraz Jurowcach.
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!